Zware regenval op komst! Maar is je woning wel waterbestendig?
Er bestaan gelukkig eenvoudige manieren om je huis te beschermen tegen wateroverlast en waterinsijpeling. Zo voorkom je heel wat waterschade.
Wist je dat Kate je ook kan helpen om schade aan te geven?
Heb je schade aan je woning en wil je die aangeven? Vraag dan aan Kate: ‘Ik wil schade aangeven’. Je vindt Kate, je digitale assistent, rechtsboven in KBC Brussels Mobile.
- Reinig je dakgoten
Als je dakgoot verstopt is, loopt het regenwater niet weg langs de afvoer, maar zoekt het andere wegen - Plaats een boldraadrooster op de afvoerbuis van goten en platte daken
Zo voorkom je verstopping door bladeren - Ligt je woning laag en kan er bij hevige regenval water binnenstromen?
Zorg dan voor een goede afwatering en houd je rioolroosters schoon - Heb je een kelder? Plaats dan al je bezittingen minstens zeven centimeter van de grond (baksteenhoogte)
- Doe hetzelfde met de meubels in je woonkamer als dat nodig is
- Zorg dat je altijd een voorraad zandzakjes bij de hand hebt
Schade aangeven
Soms helpen de voorzorgsmaatregelen niet en ontstaat er toch schade. Dan is het vooral belangrijk dat je zo snel mogelijk aangifte doet.
1. Schade aangeven met KBC Brussels Mobile of KBC Brussels Touch
KBC Brussels Mobile
1. Meld je aan in KBC Brussels Mobile
2. Tik onderaan op ‘Mijn KBC’
3. Ga naar ‘Verzekeringen’
4. Tik op de verzekering waarvoor je schade wilt aangeven
5. Tik op ‘Schade aangeven’
6. Start een nieuwe aangifte
KBC Brussels Touch
1. Meld je aan in KBC Brussels Touch
2. Klik op ‘Contact’
3. Klik op ‘Schade aangeven en opvolgen’
2. Aangifte doen via je agent of ons callcenter
- Via je KBC Brussels-verzekeringsagent
Je vertrouwde KBC Brussels-verzekeringsagent helpt je graag bij de opening van je schadedossier en de verschillende stappen in de schadeafhandeling.
Zoek je KBC Brussels-verzekeringsagent. - Via ons callcenter:
Kun je je KBC Brussels-verzekeringsagent niet bereiken of heb je naar aanleiding van je schadegeval onmiddellijk en dringend bijstand nodig, dan kun je 24 uur op 24 en 7 dagen op 7 terecht bij ons callcenter
Hoe zorg je voor een snelle afhandeling?
Bezorg ons zo snel mogelijk alle nuttige informatie omtrent:
- de omstandigheden
- de betrokken partijen
- de beschadigde objecten
- de gekwetste personen