Heb je specifieke vragen rond impact van Coronavirus op jouw financiële situatie, dan kan je terecht bij dit contactpunt: corona@kbc.be tel 02 448 02 44.
Kom tijdig met ons praten
Een ongeluk is snel gebeurd. Onvoorziene omstandigheden zoals een arbeidsongeval of ontslag, kunnen helaas een negatieve impact hebben op je maandbudget. Als je merkt dat het moeilijk wordt om je woonkrediet af te betalen, laat je dit het best zo snel mogelijk weten aan je bank. Samen met een expert kun je je financiële situatie in detail bekijken en bespreekbaar maken.
Heb je moeilijkheden om je woonkrediet af te betalen?
Laat het ons weten in KBC Brussels Touch
- Meld je aan in KBC Brussels Touch
- Klik op 'Wonen'
- Klik op 'Stel een vraag over je woningkrediet'
- Klik voor meer info op een van de vragen
- De expert Wonen zal je vraag in behandeling nemen
Laat het ons weten in KBC Brussels Mobile
- Meld je aan in KBC Brussels Mobile
- Tik onderaan op 'Mijn KBC Brussels'
- Scroll naar 'Leningen' en tik op 'Stel een vraag over je woningkrediet'
- Tik voor meer info op een van de vragen
- De expert Wonen zal je vraag in behandeling nemen
Betalingsregeling
Ben je een dertigtal dagen te laat met je betaling? Dan zal KBC Brussels je contacteren voor een gesprek. Tijdens dat gesprek wordt je financiële situatie (nogmaals) aandachtig onder de loep genomen. Zijn je problemen tijdelijk? Dan kunnen jij en je expert eventueel een betalingsregeling uitwerken. Zo krijg je het kredietdossier hopelijk terug op de rails.
Krediet opzeggen
Als het niet mogelijk is om een nieuwe kredietovereenkomst uit te werken of je slaagt er toch niet in om je lening af te betalen, zal KBC Brussels genoodzaakt zijn je krediet op te zeggen. Om de totale schuld in te vorderen, worden dan ook juridische stappen ondernomen. Denk daarbij bijvoorbeeld aan loonbeslag.