KBC Brussels verstuurt de communicatie naar je onderneming maximaal in KBC Brussels Business Dashboard

KBC Brussels verstuurt de communicatie naar je onderneming maximaal in KBC Brussels Business Dashboard

KBC Brussels stuurt je berichten en documenten van je onderneming zoveel mogelijk naar je KBC Brussels Business Dashboard, en niet op papier. Dat is sneller, veiliger en duurzaam.

Gebruikt je bedrijf al KBC Brussels Business Dashboard?

Dan houden we je vanaf nu maximaal op de hoogte in KBC Brussels Business Dashboard. Je vindt er al je rekeninginformatie en communicatie. Zo ontvang je altijd op de snelste manier al onze berichten en informatie én kunnen we jou de best mogelijke service geven.

Tip

Neem een digitaal abonnement voor je rekeningafschriften.

Gebruikt je bedrijf onze digitale toepassingen nog niet?

Bekijk onze dienstverlening en tarieven:

  • We bundelen je communicatie per brief en versturen die maximaal 1 keer per maand per post, tenzij het gaat om dringende communicatie.
  • Het tarief voor een postabonnement met rekeninguittreksels is afhankelijk van de verzendfrequentie.
    Je kunt kiezen uit:
    • Maandelijkse verzending van 2,50 euro per maand, per rekening en per bestemmeling
    • Dagelijkse verzending van 25 euro per maand, per rekening en per bestemmeling

Deze tarieven gelden zowel voor zicht- als spaarrekeningen.

  • Gebeuren er tijdens een maand geen verrichtingen op een rekening? Dan zijn er geen uittreksels en rekenen we die maand dus ook geen kosten aan.

Wist je dat?

De storting van creditrente op je spaarrekening beschouwen we ook als een verrichting. Die maand krijg je dus een uittreksel per post.

Veelgestelde vragen (FAQ)

Wil je graag meer weten over je digitale communicatie? Bekijk dan hieronder zeker de veelgestelde vragen over documenten en rekeninguittreksels.

Documenten

1. Algemene documenten

Algemene documenten zonder gevoelige informatie vind je in het documentenoverzicht in KBC Brussels Business Dashboard.

Denk aan

  • Kredietdocumenten
  • Documenten over wijzigingen van reglementen en tarieven
  • Documenten over beleggingen en verzekeringen van je onderneming

Zo heb je altijd een digitaal archief. De beheerder, wettelijke vertegenwoordiger en full-mandaathebber kunnen ze raadplegen.

2. Facturen

Ook facturen vind je in het documentenoverzicht. De beheerder kan extra gebruikers toegang geven om ze te raadplegen.

3. Documenten in context

Daarnaast geven we sommige documenten ook weer in context

  • Kredietdocumenten
  • Documenten rond schadeverzekeringen

Op die manier kunnen alle gebruikers met de juiste machtigingen deze documenten raadplegen.

Goed om te weten

Sommige documenten versturen we ook per post. Bijvoorbeeld wanneer het document ter attentie van een specifieke persoon is, of een retourenveloppe bevat. Denk aan verzekeringsdocumenten zoals een verzekeringsbewijs van een voertuig.

Welke documenten vind je niet in je documentenoverzicht?

  • Documenten over groepsverzekeringen
    Die vind je in een afgeschermde zone in KBC Brussels Business Dashboard omdat ze gevoelige info bevatten. Zo hebben enkel personen met de juiste volmachten toegang.
  • Uitgavenstaten en attesten met gevoelige info
    Kies zelf of we die documenten naar je documentenoverzicht of naar specifieke gebruikers sturen.

  • Niet-digitale documenten
    Sommige documenten zoals bepaalde schadepolissen zijn nog niet gedigitaliseerd en sturen we per post.

  • Acties
    Acties landen standaard in het actiecentrum van je KBC Brussels Business Dashboard.

Ben je beheerder van KBC Brussels Business Dashboard, wettelijk vertegenwoordiger of full mandaathebber? Klik dan rechtsboven op 'Berichten' en daarna op 'Documenten' om je berichten en documenten te bekijken en te downloaden.

Standaard kunnen alleen de wettelijke vertegenwoordiger, full mandaathebber en de beheerder van KBC Brussels Business Dashboard documenten bekijken.

Daarnaast kun je onder 'Rapporten' specifieke gebruikers toestemming geven om facturen te bekijken en uitgavenstaten en vertrouwelijke attesten te ontvangen.

We sturen je een e-mail wanneer er wettelijk verplichte en andere belangrijke documenten voor je klaarstaan. Je kunt per vennootschap 3 e-mailadressen instellen waarop je meldingen ontvangt.

Klik op de naam van je vennootschap in KBC Brussels Business Dashboard om het overzicht te zien van de beheerders.

Je kunt je documenten downloaden. Zo kun je ze makkelijk als bijlage e-mailen en afdrukken.

Klik op Instellingen > Bedrijfscommunicatie > Meldingen voor belangrijke documenten.

Nee,  je hebt maar 2 opties

  1. Ofwel kunnen alle beheerders digitale communicatie bekijken en downloaden (standaardregeling).
  2. Ofwel kan geen enkele beheerder digitale communicatie bekijken en downloaden. Wil je dat? Contacteer dan je contactpersoon bij KBC Brussels.
    Zorg er dan wel voor dat er altijd een full mandaathebber of wettelijke vertegenwoordiger toegang heeft. Anders kan niemand de communicatie zien.

Nee, bepaalde documenten zoals facturen, vertrouwelijke attesten en uitgavenstaten vind je onder 'Rapporten’ in KBC Brussels Business Dashboard. 

Je kiest zelf welke gebruikers je toegang geeft om die documenten te bekijken of ontvangen.

Documenten blijven minstens 7 jaar beschikbaar. Zolang je niets verwijdert, vind je in je KBC Brussels Business Dashboard dus je nieuwe én oude administratie terug.

Nee, je documenten van KBC Brussels vind je altijd terug in KBC Brussels Business Dashboard. Wil je graag extra functies of andere gebruikers toegang geven om documenten te bekijken? Laat je bedrijf dan een externe Doccle-account aanmaken.

  • Eén centraal platform
    Ontvang documenten van KBC Brussels en andere Doccle-partners op één centrale plaats. Alle documenten van KBC Brussels blijven ondertussen ook altijd beschikbaar in KBC Brussels Business Dashboard.
  • Documenten delen
    Bankdocumenten delen met een werknemer of facturen delen met een boekhouder? Dat kan op een snelle, veilige én eenvoudige manier met Doccle.

Facturen voor aanrekeningen van bancaire dienstverlening, ook van leasing, vind je in het documentenoverzicht van je KBC Brussels Business Dashboard of in de KBC Brussels Business-app.
Het documentenoverzicht vind je bovenaan onder Berichten > Documenten. 

Beheerders in KBC Brussels Business Dashboard, wettelijke vertegenwoordigers en full mandaathebbers kunnen alle documenten - ook facturen - bekijken. 
Beheerders kunnen ook andere gebruikers machtiging geven om facturen van KBC Brussels te raadplegen. 

Bekijk dit handige stappenplan

Je ontvangt de facturen van KBC Brussels standaard in pdf-formaat. De beheerder kan ervoor kiezen om de facturen bijkomend ook in UBL-formaat te ontvangen. Er zijn dan 2 manieren om de facturen te ontvangen:

  1. Per e-mail met als bijlage e factuur in UBL-formaat en pdf-formaat
  2. Als UBL-bestand met een Peppol-account

Stappenplan: 'Hoe kies ik als beheerder een ander formaat voor de facturen?'

Rekeninguittreksels

  • Gebruikt je bedrijf KBC Brussels Business Dashboard?
    Dan bezorgen we je communicatie digitaal, ook de rekeninguittreksels. Je rekeninginfo is namelijk altijd digitaal beschikbaar. Bovendien bewaar je alles waar en wanneer je wilt en kun je je uittreksels ook afdrukken.
    Vraag KBC Brussels Business Dashboard aan.
  • Ontvang je je rekeninguittreksels nog altijd per post en wil je dat graag stopzetten?
    Contacteer dan je contactpersoon bij KBC Brussels.

Met ons handige stappenplan vraag je je rekeninguittreksels makkelijk aan in KBC Brussels Business Dashboard en in KBC Brussels Touch.

Vraag je rekeninguittreksels digitaal aan

Onder 'Rapporten'.

Online heb je altijd toegang tot al je gegevens, tot 10 jaar terug.

Dan blijven we de rekeninguittreksels per post versturen. Dit is het tarief voor een postabonnement met rekeninguittreksels voor zicht- en spaarrekeningen:

  • Ontvang je je uittreksels maandelijks?
    2,5 euro per maand, per rekening en per bestemmeling
  • Ontvang je je uittreksels dagelijks?
    25 euro per maand, per rekening en per bestemmeling.

Nee, voor een beleggersrekening rekenen we geen kosten aan.

  • Geld overschrijven
  • Je gegevens updaten

Je rekeninguittreksels digitaal aanvragen

  1. Meld je aan in KBC Brussels Business Dashboard
  2. Klik op 'Rekeningen', en daarna op 'Rekeninginformatie'
  3. Klik op 'Rekeningafschriften aanvragen', en eventueel op 'Nieuw abonnement'
  4. Kies je bestandsformaat (pdf of csv)
  5. Klik op 'Rekeningafschriften aanvragen'
  1. Meld je aan in KBC Brussels Touch
  2. Klik bovenaan op 'Rekeningafschriften' en op 'Afschriften aanmaken'
  3. Kies de rekening(en) waarvoor je afschriften wilt
  4. Kies je bestandsformaat (pdf of csv)
  5. Stel eventueel in hoe vaak je je uittreksels automatisch wilt ontvangen in KBC Brussels Touch
  6. Klik op 'Uittreksels aanmaken'

Nog vragen?

Heb je extra vragen over je digitale communicatie? Neem dan contact op met KBC Brussels.

Helpdesk KBC Brussels Business Dashboard

016 43 25 18
(ma-vr: 8-22 uur en za: 9-17 uur)

Of

Contacteer je kantoor