Bij ons kan iedereen digitaal bankieren en verzekeren

KBC Brussels vindt het belangrijk dat al zijn klanten vlot en makkelijk digitaal kunnen bankieren en verzekeren.

Wat is digitale toegankelijkheid?

KBC Brussels vindt het belangrijk dat al zijn klanten vlot en makkelijk digitaal kunnen bankieren en verzekeren. Daarom zetten we enorm in op de gebruiksvriendelijkheid en toegankelijkheid van onze websites en onze apps KBC Brussels Mobile en KBC Brussels Touch. KBC Brussels Mobile werd niet voor niets door het onafhankelijke onderzoeksbureau Sia Partners uitgeroepen tot Beste Banking App van België.

Wij willen dat elke klant onze digitale toepassingen vlot kan gebruiken. Heb je problemen met de toegang tot een van onze kanalen of heb je een suggestie? Contacteer ons

Onze app KBC Brussels Mobile staat wereldwijd aan de top. Met Kate als digitale assistent en als gids, werd de app alleen maar sterker. We doen ons best om hem voor iedereen toegankelijk te maken, zodat ook klanten met speciale noden KBC Brussels Mobile en Kate optimaal kunnen gebruiken.

Karin Van Hoecke, General Manager Digital Transformation & Data

Foto van Karin Van Hoecke, General Manager Digital Transformation & Data

Wat doen we bij KBC Brussels?

  • Onze experten digitale klantenbeleving stellen alles in het werk om onze klanten de best mogelijke gebruikservaring te bezorgen. Ze luisteren naar hen en vragen hun mening, reacties en suggesties in interviews en gebruikerstesten.
  • We overleggen met ervaringsexperten. Zo krijgen we een beter zicht op de manier waarop zij werken en de problemen die ze ondervinden.
  • We organiseren regelmatig opleidingen zodat al onze collega’s mee zijn met het belang van digitale toegankelijkheid.
  • Voor opleidingen en bijkomende ervaring werken we samen met Diax. Dat is een samenwerkingsverband van deskundigen in digitale toegankelijkheid (Anysurfer, Eleven Ways en VeBeS) en is juridisch een project van vzw Koninklijke Maatschappij voor Blinden en Slechtzienden (KMBS).
  • Met onze interne werkgroep Diversity Rocks werken we aan diversiteit (openstaan voor verschillen tussen collega’s en er positief mee omgaan) en inclusie (verbinding) op de werkvloer. Zo zorgen we voor extra bewustwording over zichtbare en onzichtbare speciale noden.
  • In al onze projecten maakt digitale toegankelijkheid deel uit van onze manier van werken, van ontwerpfase tot testen.
  • Voor we onze nieuwe ontwikkelingen naar onze klanten brengen, laten we ze testen, ook door klanten met speciale noden.
  • We stellen kaartlezers met grote toetsen en voorleesfunctie ter beschikking van onze klanten. Heb je er een nodig, of wil je meer informatie, neem dan contact op met je KBC Brussels-bankkantoor. Wie liever geen kaartlezer meer gebruikt, kan aanmelden met itsme ®.

Wat betekent dat concreet?

Onze concrete acties vind je in de Toegankelijkheidsverklaring.

Vragen, opmerkingen of suggesties?

Heb je een vraag, opmerking of suggestie over de digitale toegankelijkheid van een van onze producten, diensten of toepassingen? Neem contact op met accessibility@kbcbrussels.be.