KBC Brussels helpt klanten hun dromen waar te maken en te beschermen
Als je in België 3,8 miljoen klanten hebt, hebben je keuzes een maatschappelijke impact. We zijn ons daarvan bewust en hebben daarom een sterke duurzaamheidsaanpak uitgewerkt. Die is eenvoudig samen te vatten:
- onze negatieve impact beperken door strikte keuzes en beleidslijnen,
- onze positieve impact vergroten, vooral in de domeinen waar we een verschil kunnen maken,
- verantwoord gedrag bij alle medewerkers stimuleren.
Onze maatschappelijke impact zo positief mogelijk maken, dat was ook in 2022 één van de doelstellingen waar 15.700 medewerkers zich voor inzetten. We deden dat vanuit drie invalshoeken: vernieuwen, vergroenen en verbinden. Hoe we dat aanpakten, lees je in ons Verslag aan de samenleving.
Alvast een voorproefje.
KBC Brussels vernieuwt en helpt vernieuwen
- We zijn voortdurend op zoek naar nieuwe manieren om het leven van onze klanten te vergemakkelijken. Onze app KBC Brussels Mobile en onze digitale assistent Kate zijn daar maar twee – weliswaar opvallende – voorbeelden van.
- We stimuleren ondernemingen om ook te innoveren. Via Start it @KBC doen we dat voor start-ups, via Start it X voor grote organisaties en ondernemingen.
- Persoonlijke contacten blijven ook in een digitale wereld het verschil maken. We helpen onze klanten onder meer via onze kantoren, agentschappen en KBC Brussels Live.
Lees meer over de invalshoek ‘vernieuwen’ in het Verslag aan de samenleving
KBC Brussels vergroent en helpt vergroenen
- We doen voortdurend inspanningen om onze eigen milieuvoetafdruk te verkleinen. Zo gebruiken we uitsluitend hernieuwbare elektriciteit.
- We willen onze klanten helpen om te vergroenen. Bij het kopen, renoveren of uitbreiden van een woning bijvoorbeeld.
- Het verduurzamen van bedrijven heeft een nog grotere impact. Daarom willen we ook voor hen een partner in de duurzaamheidstransitie zijn.
Lees meer over de invalshoek ‘vergroenen’ in het Verslag aan de samenleving
KBC Brussels verbindt en helpt verbinden
- We zijn partner van warme lokale initiatieven als Kom op tegen Kanker, De Warmste Week, CAP48 en Straatverplegers.
- Samen met Cera en BRS vzw stimuleren we daarnaast ondernemerschap in het Zuiden.
- Via ons Get-a-Teacher project kunnen middelbare scholen, hogescholen en universiteiten gratis een KBC-lesgever uitnodigen die jongeren financieel wegwijs maakt.
Meer weten over onze positieve impact op de samenleving?
Interesse in details van het duurzaamheidsbeleid van de hele KBC-groep?