Je pincode aanvragen

Je pincode aanvragen

Heb je een nieuwe KBC Brussels-Debetkaart, KBC Brussels-Kredietkaart of KBC Brussels-Prepaid Kaart aangevraagd? Dan ontvang je je nieuwe kaart gewoon thuis. Je hoeft dus niet meer langs te gaan in je KBC Brussels-kantoor.

Je pincode vraag je op per sms of in KBC Brussels Mobile. Of vraag je nieuwe pincode aan Kate, je digitale assistent in KBC Brussels Mobile.

Hoe vraag ik mijn pincode op?

Als kaarthouder kun je in KBC Brussels Mobile de pincode bekijken van je nieuwe kaart tot 60 dagen na ontvangst. Van zodra je je pincode wijzigt of een nieuwe aanvraagt, kun je ze daar niet meer bekijken.

  1. Meld je aan in KBC Brussels Mobile
  2. Tik op 'Mijn KBC'
  3. Kies je nieuwe kaart onder 'Betaalmiddelen'
  4. Tik op ‘Pincode beheren’
  5. Kies 'Pincode bekijken' en volg de uitleg

We bewaren je pincode niet op je smartphone. Als je je code nog eens wilt bekijken, volg je opnieuw dezelfde stappen.

Sms je persoonlijke cijfercombinatie naar het nummer 2446. Die cijfercombinatie bestaat uit je geboortedatum (in de vorm ddmmjjjj) en de 4 cijfers die je in de begeleidende brief bij je betaalkaart vindt. Je sms bevat dus 12 cijfers. Voeg geen woorden, spaties, extra cijfers of punten toe aan je sms.

Vervolgens ontvang je van ons per sms je pincode om je kaart te activeren. Je kunt die code achteraf wijzigen aan een geldautomaat. Verwijder het bericht met je pincode om veiligheidsredenen zo snel mogelijk uit je gsm.

De sms’en die KBC Brussels je stuurt zijn gratis. Voor de sms die jij ons stuurt, betaal je enkel de kost die je mobiele operator hiervoor toepast.

Vermeld dan bij de aanvraag van je kaart uitdrukkelijk dat je de pincode per post wilt ontvangen. Als je je pincode thuis hebt ontvangen, kun je aan de KBC Brussels-geldautomaat zelf een nieuwe pincode kiezen.

Hieronder vind je extra uitleg bij de mogelijke berichten.

KBC Brussels-info: Uw nieuwe kaart is per post naar u onderweg, samen met de instructies om uw pincode op te vragen.

Je nieuwe betaalkaart is per post naar je onderweg. Bij deze kaart hoort een nieuwe pincode. Die ontvang je via sms nadat je ons een sms gestuurd hebt met je persoonlijke cijfercombinatie. De instructies hiervoor vind je in de brief bij je nieuwe kaart. Om veiligheidsredenen is het belangrijk dat je het gsm-nummer gebruikt dat door ons gekend is.

KBC Brussels-info: U ontving van ons uw nieuwe kaart. Vraag uw pincode op voor [dd/mm]. Volg de instructies bij uw kaart. Vragen? Contacteer KBC Brussels Live op 02 303 31 60.             

Wij hebben je nieuwe betaalkaart per post naar je verzonden. Bij die kaart hoort een nieuwe pincode. Die zal je via sms ontvangen nadat je ons een sms gestuurd hebt met je persoonlijke cijfercombinatie. De instructies om je pincode op te vragen, vind je in de brief bij je nieuwe kaart. Om veiligheidsredenen moet je dit doen voor de datum die in het sms’je staat. Nadien kun je om veiligheidsredenen je pincode niet meer opvragen via sms. Is dit niet mogelijk, contacteer dan KBC Brussels Live.

KBC Brussels-info: Uw pincode is [PIN]. U kunt deze code wijzigen aan een geldautomaat. Opgelet: wis zeker deze sms om misbruik te voorkomen.

Je kunt je pincode wijzigen aan een geldautomaat in een code die je makkelijker onthoudt. Kies geen voor de hand liggende cijfercombinatie, zoals geboortedata, telefoonnummers of “1234”. Verwijder zo snel mogelijk de sms waarin je pincode staat om misbruik te voorkomen.

KBC Brussels-info: U heeft al een sms met uw persoonlijke cijfercombinatie gestuurd. Uw aanvraag is in behandeling. U ontvangt weldra uw pincode.         

We hebben de sms met je persoonlijke cijfercombinatie ontvangen en zijn dit aan het verwerken. Je ontvangt van ons nog  een sms met de pincode van je nieuwe betaalkaart.

KBC Brussels-info: Bevestiging: Uw pincode werd verstuurd op [dd/mm]. Wis zeker de sms met pincode. Problemen? Contacteer dan KBC Brussels Live op 02 303 31 60.

Om veiligheidsredenen sturen we je binnen de 2 uur na het ontvangen van de sms met de pincode een herinnering ter bevestiging. Zo helpen we voorkomen dat iemand anders de pincode opvraagt.

KBC Brussels-info: U kunt de pincode van uw nieuwe kaart niet langer opvragen via sms. Ga langs bij uw kantoor om uw pincode op te vragen.         

Wij hebben je nieuwe betaalkaart verzonden per post. Om veiligheidsredenen moet je je pincode binnen de 7 dagen opvragen via sms. Was dit niet mogelijk, ga dan langs bij je KBC Brussels-kantoor. De medewerkers zorgen ervoor dat je ofwel zelf een nieuwe pincode kiest aan een KBC Brussels-geldautomaat, ofwel thuis een brief met een nieuwe pincode ontvangt.

KBC Brussels-info: Dit gsm-nummer is bij ons onbekend. Raadpleeg de brief bij uw kaart. 

Om veiligheidsredenen kun je je pincode enkel opvragen met een gsm-nummer dat door ons gekend is. Naar dit gsm-nummer hebben we enkele dagen geleden deze sms gestuurd: "KBC Brussels-info: Uw nieuwe kaart is per post naar u onderweg, samen met de instructies om uw pincode op te vragen."

KBC Brussels-info: U sms'te een foutieve combinatie. Raadpleeg de instructies bij uw nieuwe kaart en probeer opnieuw. Vragen? Contacteer KBC Brussels Live op 02 303 31 60.         

Om je pincode via sms te ontvangen, moet je je persoonlijke cijfercombinatie sms’en naar het nummer 2446. Die cijfercombinatie bestaat uit je geboortedatum (onder de vorm ddmmjjjj) en aansluitend de 4 cijfers die je in de brief bij je nieuwe betaalkaart vindt. Voeg geen woorden, extra cijfers of spaties toe aan je sms.

KBC Brussels-info: U sms'te voor de derde keer een foutieve combinatie. U hebt geen pogingen meer. Ga langs bij uw kantoor om uw pincode op te vragen.     

Je hebt 3 maal een foutief wachtwoord verstuurd. Om veiligheidsredenen is het niet langer mogelijk om je pincode met je gsm op te vragen. Contacteer je KBC Brussels-kantoor. De medewerkers zorgen ervoor dat je ofwel zelf een nieuwe pincode kiest aan een KBC Brussels-geldautomaat, ofwel thuis een brief met een nieuwe pincode ontvangt.

KBC Brussels-info: Door technische problemen kunt u uw pincode niet opvragen via sms. Gelieve langs te gaan bij uw kantoor. Wij verontschuldigen ons voor dit ongemak.

Er zijn interne problemen waardoor het niet mogelijk is om je pincode via sms op te vragen. Contacteer je KBC Brussels-kantoor. De medewerkers zorgen ervoor dat je ofwel zelf een nieuwe pincode kiest aan een KBC Brussels-geldautomaat, ofwel thuis een brief met een nieuwe pincode ontvangt.

KBC Brussels-info: De pincode van uw nieuwe kaart is al opgevraagd. Wenst u een nieuwe pincode? Ga dan langs bij uw kantoor.    

Om veiligheidsredenen kun je per kaart slechts één keer je pincode opvragen via sms. Heb je toch een nieuwe pincode nodig, bijvoorbeeld omdat je je pincode vergeten bent, contacteer dan je KBC Brussels-kantoor. De medewerkers zorgen ervoor dat je ofwel zelf een nieuwe pincode kiest aan een KBC Brussels-geldautomaat, ofwel thuis een brief met een nieuwe pincode ontvangt.

Ook Kate helpt je om een nieuwe pincode aan te vragen

Heb je een nieuwe pincode nodig? Vraag dan gerust aan Kate, je digitale assistent in KBC Brussels Mobile, om een nieuwe pincode voor je aan te vragen.

Stel je vraag aan Kate