bankkaart

Debetkaart (bankkaart) aanvragen

Gratis met je Plusrekening
  • Betaal overal ter wereld, ook contactloos
  • Voor elk bedrag, klein of groot
  • Smuk je kaart op met een eigen foto
Vraag online een nieuwe debetkaart aan
Nog geen klant bij KBC Brussels? Open eerst een zichtrekening

Waarom een KBC Brussels-Debetkaart?

  • Betaal veilig en snel bij handelaars en in webshops
  • Neem makkelijk geld op aan een automaat
  • Overal ter wereld waar je het logo van Bancontact of Mastercard ziet

Waar kun je de KBC Brussels-Debetkaart gebruiken?

1. In België

Geld opnemen, overschrijven, je saldo bekijken... doe je eenvoudig aan elke automaat van KBC Brussels of aan de CASH-punten.

Ook betalen in de winkel of op het internet doe je standaard met je debetkaart.

Op zoek naar een automaat? Vraag het aan Kate, je digitale assistent in KBC Brussels Mobile, of vind een geldautomaat op onze website.

2. In het buitenland

Je KBC Brussels-Debetkaart is standaard enkel bruikbaar in Europa (ook in de Europese overzeese gebieden, Turkije en zes andere landen).

Ga je op reis buiten Europa, vraag dan aan Kate, je digitale assistent in KBC Brussels Mobile om je kaart tijdelijk open te stellen voor de hele wereld of de wereld zonder USA. Heb je KBC Brussels Mobile nog niet, ga dan naar KBC Brussels Touch of vraag het aan KBC Brussels Live of in je kantoor.

Stel je vraag aan Kate

Meer info over de KBC Brussels-Debetkaart

Je herkent je kaart meteen tussen de andere kaarten in je portefeuille aan de inkeping aan de zijkant. Zo weet je ook hoe je ze correct in een betaalterminal of geldautomaat steekt.

Voorzijde

Voorzijde KBC Brussels-Debetkaart

Geef je kaart een persoonlijke toets en zet een eigen foto op de voorzijde.

Meer info over de debetkaart met foto

Achterzijde

Achterzijde KBC Brussels-Debetkaart

Hier vind je je kaartgegevens en de logo's van Bancontact en Mastercard.

Meer info over je kaartnummer en rekeningnummer

Duurzamere kaart

Je kaart is gemaakt van 100% gerecycleerd pvc. Dat is een besparing van 21 ton CO2 voor al onze betaalkaarten1. Dat komt neer op ongeveer 1,75 hectare bos². 

1 Cijfers berekend door Gingko 21, het milieuconsultancybureau van kaartenproducent Idemia.
2 Bron: Encon: 1 hectare bos = 12 ton CO2

Wil je een nieuwe debetkaart voor jezelf, je partner of een van je kinderen? Wil je een rekening delen met je partner en heb je daarvoor een extra debetkaart nodig? Of is je debetkaart defect en wil je ze vervangen?
Check dan eerst even of je aan deze voorwaarden voldoet

  • Je hebt een zichtrekening
  • Je bent minstens 10 jaar oud
  • Je bent gedomicilieerd in België
Contactloos betalen met je bankkaart of smartphone

Voor aankopen tot en met 50 euro hoef je je pincode niet in te geven. Houd gewoon je kaart tegen het toestel en bevestig met OK. Betaalterminals waar je contactloos kunt betalen, herken je aan het logo met de vier radiogolfjes dat je ook op je kaart vindt.

Contactloos betalen kan met je debetkaart, maar ook met Apple Pay of Google Pay op je smartphone. Nog zo handig, zeker als je gehaast bent of je kaart al eens vergeet. 

Betaal je liever niet contactloos? Schakel deze optie dan uit in KBC Brussels Mobile of in KBC Brussels Touch. Of vraag aan Kate, je digitale assistent in KBC Brussels Mobile, om contactloos betalen te stoppen.

→ Meer info over contactloos betalen

Standaardlimieten

  Volwassenen Minderjarigen
Daglimiet geld afhalen 650 euro 120 euro
Weeklimiet geld afhalen 2.500 euro 900 euro
Weeklimiet betalen 2.500 euro 900 euro

Wil je je limieten verhogen, je pincode wijzigen of je kaart blokkeren? Of ben je benieuwd naar de kosten van je kaart in het buitenland? Je leest er alles over in het gebruik van je KBC Brussels-Debetkaart. Of stel je vraag aan Kate, je digitale assistent in KBC Brussels Mobile.
 

Maximumlimieten

  Volwassenen Minderjarigen
Daglimiet geld afhalen 2.500 euro 500 euro
Weeklimiet geld afhalen 10.000 euro 5.000 euro
Weeklimiet betalen 10.000 euro 2.500 euro
Betalen zonder pincode 50 euro per aankoop 50 euro per aankoop
  KBC Brussels-Plusrekening
Debetkaart
2e debetkaart
Extra debetkaart 0,75 euro/maand
Vervanging debetkaart
Eigen foto op debetkaart 2x/jaar inbegrepen

De kaart met Mastercard-logo die je kaart met Maestro-logo vervangt, heeft een ander kaartnummer. Kijk even na of je nieuwe nummer vermeld staat als je

  • Een webshop toestemming hebt gegeven om je kaartnummer te bewaren
  • Een abonnement aan je kaart hebt gekoppeld
  • Apple Pay, Google Pay, Garmin Pay of Fitbit Pay gebruikt

Je KBC Brussels-Debetkaart met Mastercard-logo heeft een CVC-code die je, samen met je kaartnummer en vervaldag, moet ingeven bij elke onlineaankoop met Mastercard. Voor aankopen met Bancontact heb je nooit je CVC-code nodig.

Je kunt je kaart blijven gebruiken tot ze vervalt. Dan krijg je automatisch een nieuwe KBC Brussels-Debetkaart met Mastercard-logo. Je hoeft hier dus zelf niets voor te doen.

Is je kaart defect of geblokkeerd door Card Stop? Ook dan ontvang je zo'n nieuwe kaart.

Een reservering is een verrichting die al gekend is, maar nog niet verwerkt. Dat bedrag gaat af van je beschikbare saldo op je rekening.

Reserveringen komen vaak voor bij tankbeurten of betalingen met Mastercard of Maestro. Heb je reserveringen, dan zie je ze bovenaan de lijst met verrichtingen. Je herkent ze aan het R-icoon. 

Reserveringen blijven maximaal een aantal dagen staan. Uitzonderlijk blijft een bedrag tot 30 dagen of langer gereserveerd als waarborg. Als de betalingen verwerkt zijn, verschijnen ze in je verrichtingen. In KBC Brussels Mobile of in KBC Brussels Touch kun je zien hoelang een reservering openstaat. Wil je reserveringen vermijden, betaal dan met je kredietkaart of met je prepaidkaart.

Meer info over reserveringen

Documenten

Vraag online een nieuwe debetkaart aan
Nog geen klant bij KBC Brussels? Open eerst een zichtrekening

Betalen en geld afhalen in het buitenland

Ontdek de kosten en hoe je je kaart openstelt als je op reis gaat.

Kaart kwijt, gestolen of ingeslikt?

Blokkeer je kaart in KBC Brussels Mobile of bel Card Stop

Neem contact met ons op.

Een vraag stellen of een afspraak maken? Contacteer ons waar en wanneer je wilt, op manier die je beste past.