Hoe kan ik mijn administratieve rompslomp verminderen? Hoe kan ik de opvolging van onbetaalde facturen optimaliseren? Hoe kan ik vlot een krediet afsluiten? Je vindt het antwoord op al die vragen in KBC Brussels Mobile, dat uitgegroeid is tot een volwaardige one-stop-shop voor ondernemers.
“Dankzij onze digitale kanalen helpen we onze klanten om hun financiële gezondheid in de gaten te houden. Zo haal je als het ware je eigen CFO in huis”, zegt Lien Robijns, beleidsadviseur digitale transformatie voor kmo’s bij KBC.
Veel businesstoepassingen raken gedemocratiseerd
“Ons digitaal portaal voor ondernemers wordt steeds groter en performanter”, verduidelijkt Tim De Smedt, innovatiemanager bij KBC. “Diensten en producten die vroeger enkel voor supergrote bedrijven betaalbaar waren, vinden nu ook hun weg naar kleine en middelgrote ondernemingen. ERP-systemen (planning-software voor bedrijven) en accounting-programma’s die 20 jaar geleden miljoenen kostten, koop je vandaag in de cloud aan een zeer democratische maandelijkse kost.
Dankzij de technologische vooruitgang geraken veel businesstoepassingen meer en meer gedemocratiseerd: ze worden ook toegankelijk voor kleinere ondernemingen. We zien als het ware een “trickling down”-effect, ook op het vlak van bancaire toepassingen.”
Altijd en overal beschikbaar
Lien Robijns, beleidsadviseur digitale transformatie voor kmo’s bij KBC, vult aan: “Kate, onze digitale assistent, helpt ondernemers op elk moment van de dag of nacht op weg naar digitale toepassingen die hun werk vergemakkelijken. Op die manier besparen ze tijd en geld.
Kate wordt als het ware je persoonlijke CFO: via de knop ‘zakelijk’ in KBC Brussels Mobile zie je in één oogopslag hoe goed je zaak draait en wat je zeker niet over het hoofd mag zien. Je krijgt een real-time overzicht van je inkomsten en uitgaven. Met één klik op de knop kan je ook een herinnering sturen naar klanten die hun facturen nog niet betaald hebben.”
100% focus op je bedrijf
“KBC Brussels Mobile is onze one-stop-shop voor ondernemers”, aldus Marijke Van Osselaer, strategy implementation program manager bij KBC. “Op basis van een grondige analyse van hun behoeften en uitdagingen, hebben we een pakket van diensten en producten samengesteld om ondernemers vooruit te helpen. We werken daarvoor onder andere samen met externe partners.
Vandaag bestaat de mogelijkheid om met KBC Brussels Mobile parkeergeld te betalen, tickets voor een film of het openbaar vervoer aan te kopen, dienstencheques te bestellen, waardevolle gegevens in een digitale kluis te bewaren of juridisch advies in te winnen. Met Mobile Pay betaal je zonder kaart en kaartlezer en met Mobile Cash haal je zelfs geld af zonder debetkaart.
En dat is nog maar het topje van de ijsberg, want in de werkelijkheid zijn er nog veel andere mogelijkheden. Met ons pakket van producten en diensten willen we ondernemers de ruimte geven om zich voor 100% te concentreren op het runnen van hun zaak. Eenvoudig en budgetvriendelijk. Dankzij KBC Brussels Mobile heb je geen financiële expert meer nodig om je financiële gezondheid in de gaten te houden. Je doet het zelf, makkelijk en snel.”
5 must have’s in KBC Brussels Mobile
- Slimme inzichten in je newsfeed
- Mijn KBC: overzicht van je zakelijke producten, documenten en contacten
- Kate helpt je tijd en geld te besparen
- “Zakelijk”: weet in 1 oogopslag hoe je zaak ervoor staat
- “Aanbod”: diensten rond administratie, mobiliteit en HR